نحوه پاک کردن چسب 123 از روی دست

مدت زمان مطالعه: 30 دقیقه

نحوه پاک کردن چسب 123 از روی دست

نحوه پاک کردن چسب 123 از روی دست خیلی وقتا شده برای چسباندن دو جسم دستمان آغشته به چسب می شود و دستمان می چسبد برای پاک کردن چسب از روی سطوح ، انواع پاک کننده چسب وجود دارند که بهترین راهکار برای پاک کردن چسب قطره ای ۱۲۳ از روی سطوح، استفاده از حلال مخصوص این چسب است که به راحتی می توانند چسب را از روی سطح جدا کنند. در این مقاله روش های سنتی و مختلفی را برای پاک کردن چسب 123 از روی دست ، لباس و ... شرح داده ایم که با مطالعه هر کدام از آن ها می توانید اطلاعات بیشتری درباره حلال چسب کسب نمایید. حلال چسب یک دو سه، یک محلول شیمیایی است که گاه به شکل مایع و گاه به شکل اسپری موجود است. برخی از حلال‌ها آن‌ قدر قوی هستند که حتی می‌توانند برای پاک ‌کردن هر نوع چسب دیگری نیز استفاده.

از جمله حلال‌های خانگی (سنتی) برای پاک کردن چسب قطره ای یک دو سه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:


پاک کردن چسب از روی پارچه و لباس

از بین بردن جای چسب از روی لباس و یا پارچه ممکن است برای شما کار سخت و دشواری باشد اما برای پاک کردن چسب از روی لباس و پارچه روش های مختلفی وجود دارد.

 

یکی از راه حل های ساده جهت پاک کردن چسب مایع از روی لباس ، استفاده از سرکه است برای این کار ابتدا باید سرکه را در پنبه آغشته کنید و آن را روی لکه ی چسب قرار دهید پس از گذشت چند دقیقه چسب از روی لباس به راحتی جدا می شود .

همچنین جهت از بین بردن چسب آکواریوم نیز می توانید از سرکه به عنوان یکی از حلال چسب آکواریوم استفاده کنید فقط تفاوتی که در این روش وجود دارد پنبه را به سرکه آغشته می کنید و روی لکه قرار می دهید و پس از چند دقیقه این کار را چند بار تکرار کنید ، زیرا چسب آکواریوم بسیار قوی تراز چسب مایع است و با یک بار انجام دادن از هم جدا نمی شوند.

لکه بر چسب برای پاک کردن چسب های قطره ای دو راه حل وجود دارد ، اولین راه حل استفاده از بخار است ، شما می توانید پارچه ای روی لک قرار دهید سپس روی پارچه اتو بخار بکشید تا لکه چسب به پارچه بچسبد و از بین برود . در روش دوم می توانید پارچه و یا پنبه ای را به سرکه آغشته کنید و روی چسب بکشید پس از چند دقیقه گذشت زمان می بینید که لکه به راحتی از پارچه جدا شده است.

اگر چسب بر روی پارچه و یا لباس ریخته شد یکی دیگر از روش های کاربردی این است که ابتدا اجازه دهید چسب از روی لباس به طور کامل خشک شود و سپس آن را در فریزر قرار دهید و پس از سفت شدن کامل می توانید قسمت زیادی از چسب را از پارچه و یا لباس جدا کنید و باقی مانده جدانشده را با استفاده از محلول پاک کننده چسب ، اثر چسب از روی لباس را به طور کامل از بین ببرید.

 روش پاک کردن چسب رازی از روی لباس

چسب رازی از دسته چسب های قدیمی و شناخته شده ایست که قدرت فوق العاده بالایی برای چسبانده شدن دارند و به سرعت خشک می شوند حال در این جا سوال است که کدام حلال چسب می تواند چسب رازی را از روی لباس و پوست جدا کند؟

استون بهترین حلال چسب برای جداسازی چسب رازی از روی لباس و پوست دست است و می توانید از آن برای پاک کردن چسب از روی لباس استفاده کنید. روش های دیگر برای از بین بردن جای چسب از روی لباس به شرح ذیل می باشد:

ژل پترولیوم

روغن

خمیردندان

الکل

آب و مواد شوینده

 پاک کردن چسب از روی دست

چگونه چسب 123 را از روی دست پاک کنیم؟ چسب های 123 قوی ترین چسب های فوری هستند که به سرعت خشک می شوند و در حین استفاده از آن ممکن است به پوست دست نیز برخورد داشته باشد. پاک کردن چسب از روی دست روش های مختلفی به همراه دارد در اولین روش ابتدا باید دست هایتان را با آب گرم شسته و سپس با محلول سرکه شستشو دهید و در نهایت دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید با این راه حل خواهید دید که چسب ها از پوست دستتان جدا می شوند اگر با این روش هم چسب ها جدا نشدند می توانید از دیگر حلال چسب فوری که یکی از آن ها استون است استفاده کنید.

اغلب خانم ها برای استفاده از ناخن های مصنوعی از چسب قطره ای استفاده می کنند برای جدا نمودن چسب از ناخن می توانید ظرفی از آب گرم و استون تهیه کنید و انگشتان خود را در آن قرار دهید همچنین برای جدا کردن چسب از روی پوست نیز می توانید مقداری استون بر روی پوست خود بمالید که در این روش کم کم چسب از پوست جدا می شود . دقت داشته باشید که از ماده استون در محل هایی که پوستتان زخمی است استفاده نکنید.

روش سوم برای جدا کردن چسب از پوست دست ، استفاده از پودر لباسشویی می باشد ، ابتدا پودر لباسشویی را با آب گرم  ترکیب کرده سپس دستانتان را در داخل آن قرار دهید پس از20 دقیقه چسب ها به آسانی از پوستتان جدا می شوند .

بیشترین مصرف چسب در قالب چسب های قطره ای ، چسب فوری و چسب 123 هستند که این چسب ها در نماکاری سنگ های ساختمانی ، ساخت ام دی اف ، کابینت بسیار کاربرد دارند  و حتی در تعمیرات برخی از لوازم های خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

با تمام فوایدهایی که این نوع چسب ها دارند اگر به روش صحیحی از آن ها استفاده نشود می تواند خسارت های زیادی را به مصرف کننده تحمیل کند به همین دلیل برای عدم ایجاد اینگونه مشکلات از پاک کننده چسب باید استفاده کرد

آیا تینر چسب را پاک می کند؟ چسب های خشک شده به هیچ عنوان با تینر ، استون و حلال های شیمیایی به دلیل محکم بودن آن ها جدا نمی شوند اما با پیشرفت علم محققین پاک کننده هایی را ساختند که این گونه مشکلات را حل کرده است.

 استون (حلال چسب)

یکی از بهترین روش برای پاک کردن چسب 123 از روی دست و پوست بدن ، استفاده از حلال چسب آستون می باشد.برای این کار کافیست قسمتی از پوست دست را که به چسب چسبیده شده به مقداری استون آغشته کنید و برای چند دقیقه پوست را در تماس با استون قرار دهید سپس با دستتان چسب را از روی پوست جدا کنید. آستون باعث حل شدن سیانواکرلیت که ماده اصلی در چسب 123 قطره ای است می شود.

استون بهترین روش برای پاک کردن چسب از روی دست و پوست بدن

 پاک کردن چسب با آب گرم و صابون

آب گرم باعث کم ترشدن قدرت چسب می شود به همین دلیل برای جدا کردن چسب از روی پوست ، ترکیب آب گرم با صابون بسیار نتیجه بخش است . برای این کار ابتدا درون کاسه آب گرم مقداری پودر صابون بریزید و پس از ترکیب آب و صابون پوست آغشته شده به چسب را برای 2 دقیقه داخل محلول آب و صابون قرار دهید و سپس با دستتان چسب را از روی پوست جدا کنید.

پاک کردن چسب از روی دست به روش آب و صابون بهترین روش خانگی

 پاک کردن چسب فوری با نمک و آب گرم

آیا از محلول نمک و آب گرم برای جدا کردن چسب فوری استفاده کرده اید؟ روشی ساده و موثر برای پاک کردن چسب از روی پوست بدن.

پوست چسبی شده را در آب گرم به مدت 15 دقیقه قرار دهید یا یک پارچه را در آب گرم بشویید و آن را روی پوست مانند کمپرس گرم روی دست فشار دهید.سپس نمک را روی چسب بمالید و دوباره با آب گرم بشویید و چسب را به راحتی جدا کنید.

 پاک کردن چسب با الکل

الکل ، برای جدا کردن چسب از روی پوست دست نیز کاربرد دارد.برای استفاده از این روش ابتدا پنبه را به مقداری الکل آغشته کنید و سپس به پوستی که چسب چسبانده شده بمالید این کار را تا چند بار تکرار کنید تا کامل چسب از روی پوست پاک شود.سپس پوست را با آب بشویید و کمی مرطوب کننده غلیظ بزنید.

شایان به ذکر است که امروزه مایع پاک کننده انواع چسب در بازار به فروش می رسند که به غیر از استفاده از روش های خانگی برای پاک کردن چسب از روی پوست می توان از این نوع مایع پاک کننده چسب استفاده نمود. مایع پاک کننده انواع چسب بلک پاور black power a100 ، از پرفروش ترین و قیمت مناسب ترین پاک کننده های چسب است که انواع چسب را از روی پوست دست به راحتی جدا می کند.

 پاک کردن چسب با کره

بعضی از پوست ها بسیار حساس هستند و ممکن است به روش های ذکر شده مانند پاک کردن چسب با الکل و یا پاک کردن چسب با استون پوست آسیب ببیند به همین دلیل ما برای پوست های حساس نیز روشی برای جدا کردن چسب از روی پوست ارائه می دهیم .

کره اسان ترین روش برای پاک کردن چسب فوری از روی پوست حساس می باشد برای این کار مقداری کره را روی چسب بزنید و پوست را کامل به کره آغشته کنید از روغن زیتون نیز در صورت نداشتن کره می توان استفاده نمود.سپس چسب را از روی پوست جدا کنید. 

نظرات0

بالا